ACV ontvangt de nieuwe Mercedes Econic Euro 6 met low entry

Op 12 augustus 2014 heeft Mercedes Benz Nederland de eerste Mercedes Econic met euro 6 motor aan ACV afgeleverd. De Econic is voorzien van huisvuilopbouw van de firma Geesink. Het betreft hier een GPM III achterlader met een inhoud van 24 m3.

ACV is het eerste bedrijf in Nederland die de nieuwe Econic achterlader met schone en stille euro 6 motor in gebruik neemt. Deze auto past in het ACV aankoopbeleid van nieuwe voertuigen. Ergonomie voor de chauffeurs en een bijdrage aan een duurzaam milieu zijn hierbij speerpunten.

Mercedes heeft de nieuwe serie Econic sterk verbeterd. Een nieuw chassis en dashboard zijn daar voorbeelden van. Deze nieuwe Econic Euro 6 heeft naast alle moderne aanpassingen een low entry cabine met knielfunctie. Chauffeurs kunnen zo gemakkelijk in en uit stappen en hebben door de grote voorruit en lage zit een goed uitzicht op de weg. Dit is veiliger ten opzichte van een hoge instapcabine. Met deze truck rijden we nog schoner door de straten. Niet alleen goed voor de medewerkers van ACV, maar ook voor de buurt waarin ACV het afval inzamelt.

“Deze Mercedes Econic Euro 6 voldoet aan alle wensen en eisen die ACV stelt aan haar vrachtauto’s. De chauffeurs die de vrachtauto gaan gebruiken, zijn nauw betrokken geweest bij het aankoopproces. We zijn trots dat ACV de eerste is die de Econic Euro 6 achterlader gaat rijden. We bieden de chauffeurs hiermee een mooi voertuig voor het uitvoeren van hun werk”. Aldus Wouter Koenderman, directeur ACV.