Steun Stichting Jaimy van Boxel: lever elektrische apparaten en spaarlampen in op afvalbrengstation Veentjesbrug

Lever in de periode van 1 januari t/m 30 april 2016 afgedankte kleine elektrische apparaten of spaarlampen (e-waste) in bij afvalbrengstation Veentjesbrug. Op deze manier maakt Stichting Jaimy van Boxel kans op 1000 euro en jijzelf op leuke prijzen. Het betreft hier een landelijke inzamelcampagne van Wecycle om het inleveren van elektrische apparaten op de afvalbrengstations te stimuleren.

Met het inleveren van elektrische apparaten kunnen punten verdiend worden. De 25 gemeenten die op 30 april 2016 de meeste punten hebben per inwoner ontvangen van Wecycle een sponsorcheque ter waarde van 1000 voor hun zelfgekozen goede doel. In gemeente Renkum is dat Stichting Jaimy van Boxel. Deze stichting kan van de 1000 euro speelgoed kopen om het ziekenhuisverblijf van kankerpatientjes wat minder zwaar te maken.

Wat jij moet doen

• Ga naar het afvalbrengstation Veentjesbrug
  • Lever je oude apparaten en spaarlampen in
  • Ga ter plekke op je smartphone naar wecycle.nl/inleveren
  • Klik op Check in (let op: check in bij je gemeente, dit werkt via GPS) en laat je e-mailadres achter (je e-mailadres wordt uitsluitend gebruikt om met je te communiceren over de uitvoering van de actie)
  • Je ontvangt vervolgens een bevestigingsmail met een link om deelname aan de actie te bevestigen. Na bevestiging worden punten bijgeschreven bij het goede doel in jouw gemeente (in dit geval Stichting Jaimy van Boxel) op de Wecyle-actiepagina www.wecycle.nl/inleveren. Het aantal punten dat per inleverbeurt van een inwoner wordt bijgeschreven is 100 000 punten gedeeld door het aantal inwoners in jouw gemeente (in Renkum is dat ongeveer 31328) De score per gemeente is het totaal aantal punten gedeeld door het aantal inwoners. In de bevestigingsmail staat ook of je zelf iets hebt gewonnen (een nieuw apparaat).
  • Je kunt je punten voor Stichting Jaimy van Boxel verdubbelen door mee te doen met een enquête over het afvalbrengstation. De link hiervoor staat in de bevestigingsmail.

Wecycle
Wecycle is een landelijke organisatie die verantwoordelijk is voor de recycling van elektrische apparaten die ingeleverd worden op bijvoorbeeld afvalbrengstations. Meer informatie over Wecycle en de inzamelactie: www.wecycle.nl/inleveren.