Oud papier en karton

Bij laagbouw wordt 'Oud papier en karton'  opgehaald via een groene kliko met blauwe deksel. Deze kliko wordt om de 3 weken geleegd. Voor de exacte ophaaldagen kijkt u in de 'ACV' app of op www.acv-afvalkalender.nl

Woont u in Hoogbouw? Meerdere appartementencomplexen maken al gebruik van kliko’s. Is er een berging, stalling of binnentuin? Dan kunt u alleen of samen met een aantal medebewoners een papierkliko aanvragen. U bent zelf verantwoordelijk voor het eens in de drie weken aan de weg zetten van de papierkliko op dezelfde dag als laagbouwwoningen. Voor meer informatie en aanvragen, neem contact op met ACV ede@acv-groep.nl of bel naar (0318) 648 160.

Een andere optie is dat de Vereniging van Eigenaren (VvE), bewonerscommissie of grofvuilcommissie vraagt bij gemeente Ede een inzamelvergunning voor papier aan via www.ede.nl/afval (formulier 'Aanwijzingsverzoek inzameling oud papier en karton'). De gemeente Ede brengt u dan in contact met ACV die u via Remondis een rolcontainer voor papier levert.

U levert uw papier in bij:
-het afvalbrengstation aan de Neonstraat 4 in Ede;
- bij de ondergrondse papiercontainers in het centrum van Ede aan de Breelaan/Detmarlaan en het Bunschoterplein;
-informeer bij scholen, kerken of de Winkel van Sinkel naar de mogelijkheden om hier papier in te leveren.