Kom alleen als het echt moet naar het afvalbrengstation

Gepubliceerd op: 25-3-2020

Inwoners lijken de pandemie te gebruiken om hun huis en tuin eens flink op te ruimen. De wachttijden voor de afvalbrengstations zijn nu op al alle dagen lang.

Bewaar uw spullen voor het afvalbrengstation als het even kan alstublieft nog een paar weken thuis!
De wachtrij is de hele dag door lang. In Ede en Veenendaal wordt de wachtrij ruim voor de ingang om 15.30 uur afgesloten. (Dit om ervoor te zorgen dat het afvalbrengstation op sluitingstijd kan sluiten.) Kom dus ruim op tijd en niet pas na 15.00 uur.

Op de afvalbrengstations gelden de volgende extra maatregelen voor de veiligheid van u en onze medewerkers:

- Houd 1,5 meter afstand van medewerkers en andere bezoekers.
- Blijf tijdens het wachten in uw auto.
- Kom niet als u klachten hebt zoals verkoudheid, keelpijn en dergelijke.
- Kom met maximaal 2 personen en zonder kinderen.
- Breng uw afval en verlaat het terrein direct daarna om doorstroom te houden.

Voor de gezondheid van u en onze medewerkers laten we bezoekers gedoseerd toe. Dit leidt op dit moment tot lange wachttijden en wachtrijen. Aanwijzingen van medewerkers dienen strikt opgevolgd te worden. Wij vragen uw geduld in deze uitzonderlijke situatie.

Het ophalen van huishoudelijk afval is een vitale, maatschappelijke taak. Als het afval niet of beperkt wordt opgehaald, heeft dat grote gevolgen voor de volksgezondheid en milieuhygiëne. Het beschermen van de medewerkers tegen infectie is dan ook van zeer groot belang. De afvalsector doet daarom ook een dringende oproep om niet naar afvalbrengstations te komen als u (milde) klachten heeft. En kom ook alleen als het echt noodzakelijk is. Oude spullen of snoeiafval even bewaren en over een paar weken brengen heeft de voorkeur.