Extra maatregelen afvalbrengstations i.v.m. corona

Gepubliceerd op: 15-12-2020

Vanwege de lockdown die geldt tot en met 9 februari 2021, hebben wij weer enkele extra maatregelen moeten nemen op onze afvalbrengstations. Wij willen u en onze medewerkers graag gezond houden. Omdat afvalinzameling een cruciale sector is mogen de afvalbrengstations wel open blijven.

Op de afvalbrengstations gelden de volgende extra maatregelen voor de veiligheid van u en onze medewerkers:

- Houd 1,5 meter afstand van medewerkers en andere bezoekers.
- De aanhangers worden niet uitgeleend i.v.m. het contact dat daarbij plaatsvindt. Alle huidige aanhangerreserveringen komen te vervallen.

- Blijf tijdens het wachten in uw auto.
- Kom niet als u klachten hebt zoals verkoudheid, keelpijn, koorts en dergelijke.
- Kom met maximaal 2 personen en zonder kinderen.
- Breng uw afval en verlaat het terrein direct daarna om doorstroom te houden.

Voor de gezondheid van u en onze medewerkers laten we bezoekers gedoseerd toe. Dit om te kunnen garanderen dat bezoekers genoeg ruimte hebben om afstand te kunnen bewaren. Aanwijzingen van medewerkers dienen strikt opgevolgd te worden. Wij vragen uw geduld in deze uitzonderlijke situatie.

Het ophalen van huishoudelijk afval is een vitale, maatschappelijke taak. Als het afval niet of beperkt wordt opgehaald, heeft dat grote gevolgen voor de volksgezondheid en milieuhygiëne. Het beschermen van de medewerkers tegen infectie is dan ook van zeer groot belang. De afvalsector doet daarom ook een dringende oproep om niet naar afvalbrengstations te komen als u (milde) klachten heeft. En kom ook alleen als het noodzakelijk is. Oude spullen of snoeiafval even bewaren en na de lockdown brengen heeft de voorkeur.