Wecycle-cheque van 1.000 euro voor GVVV

Voor een recyclingactie van stichting Wecycle riep de gemeente Veenendaal haar inwoners op om afgedankte apparaten en spaarlampen in te leveren bij het afvalbrengstation van ACV.  Vele Veenendalers steunden de actie en zorgden ervoor dat de gemeente Veenendaal voor de tweede keer op rij in de top 25 van de Wecycle-actie stond. Als goed doel was dit keer voetbalvereniging GVVV gekozen, die het geld goed kunnen gebruiken voor nieuwe materialen voor de jeugdafdeling.

Tweede winst op rij

Ook eind 2015 eindigde de gemeente bij de eerste 25 van Nederland. Het lokale goede doel was in die ronde Stichting Bo viert Feest. Op 1 oktober start een nieuwe ronde van de inzamelactie. De gemeente Veenendaal doet ook dit keer mee. Wat het goede doel wordt, is op dit moment nog niet bekend.

Wecycle

De gemeente Veenendaal werkt al jaren met Wecycle samen. Deze stichting laat de ingeleverde elektrische apparaten voor bijna 80 procent recyclen, spaarlampen zelfs voor 90 procent. Door recycling blijven grondstoffen behouden, komen schadelijke stoffen niet in het milieu terecht en wordt de uitstoot van CO2 vermeden.