ACV Groep

ACV is de naam voor de vertrouwde afvalinzamelaar in de gemeenten Ede, Renkum, Renswoude, Veenendaal en Wageningen. ACV is in 1999 ontstaan toen de activiteiten voor de gemeenten Ede en Wageningen samengevoegd zijn in één organisatie: Afvalcombinatie De Vallei. Later werden ook Renkum (2001) en Veenendaal (2008) en Renswoude (2020) toegevoegd.

ACV is een zelfstandig opererend bedrijf met een schat aan ervaring op het gebied van afvalinzameling, straatreiniging, het kolken van riolen, gladheidbestrijding en plaagdierbestrijding. Sinds 1999 is ook de kringloopwinkel in Ede en vanaf 2010 de kringloopwinkel in Veenendaal toegevoegd, onder de naam Restore Kringloop. Per 1 januari 2012 is ACV lid van Midwaste, een samenwerkingsverband van 13 regionale afval- en reinigingsbedrijven. ACV is sinds februari 2017 ook actief binnen het SamenWerkBedrijf (SWB), een samenwerking in de openbare ruimte tussen gemeente Ede, Werkkracht en ACV.

Duurzame toekomst

Het ACV-logo symboliseert onze bijdrage aan het recyclingproces en geeft tegelijkertijd onze regionale focus weer. Van hieruit willen we bijdragen aan een duurzame toekomst.

Organisatiestructuur

ACV is een naamloze vennootschap met verschillende dochterondernemingen. De aandelen zijn in het bezit van de gemeenten Ede, Wageningen, Renkum, Renswoude en Veenendaal. ACV Gemeenten voert de opdrachten van de deelnemende gemeenten uit (hiervoor betalen inwoners afvalstoffenheffing aan hun gemeente) en ACV Bedrijven verzorgt de commerciële activiteiten van de groep (ook voor particulieren!). Zoals gezegd maakt ook Restore Kringloop met winkels in Ede en Veenendaal onderdeel uit van ACV. ACV is ook actief binnen het SamenWerkBedrijf (SWB), een samenwerking in de openbare ruimte tussen gemeente Ede, Werkkracht en ACV. In totaal biedt ACV werk aan meer dan 200 medewerkers en vrijwilligers.

Wat wil ACV bereiken?

De missie van ACV is de opdrachtgevende gemeenten, bedrijven en particulieren te ontzorgen op het gebied van afval & reiniging en te opereren als de logische, regionale samenwerkingspartner.

Onze activiteiten dragen waar mogelijk bij aan een duurzame toekomst, zowel voor onze medewerkers als voor de omgeving waarin we werken. We streven naar continuïteit in kwaliteit op alle fronten. Voor ACV staat kwaliteit gelijk aan betrokkenheid, een transparante manier van werken en maximaal kunnen inspelen op lokale wensen. Kwaliteit betekent ook een maatschappelijk verantwoorde besteding van gemeenschapsgeld. Zo werken we aan een gezond bedrijfsresultaat en regionale groei.

Jaarverslag 2018

We zijn goed op weg naar 100kg restafval per inwoner. Wilt u weten wat we in 2018 hebben bereikt? Lees en bekijk hier het jaarverslag 2018!

Algemene inkoopvoorwaarden

Wij kopen op integere wijze in. Onze algemene inkoopvoorwaarden hebben wij gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. De ACV gedragscode voor de inkoper vindt u hier.