Doorgaan naar artikel

De Week van de AfvalHelden 2022

Gepubliceerd op: 3-3-2022

De week van 7 t/m 13 maart 2022 is de 'Week van de AfvalHelden'. Dit is dé week waarin medewerkers uit de afvalbranche centraal staan. De mensen uit deze branche zijn essentieel voor het schoon en leefbaar houden van onze leefomgeving.

Begin 2020 werd dit extra duidelijk, toen de coronacrisis het dagelijks leven in Nederland op zijn kop zette. Er verschenen steeds vaker berichten waarin inwoners hun waardering voor het werk van de mannen en vrouwen in de sector toonden. Er stonden taartjes klaar, koffie werd geschonken en kindertekeningen prijkten op de afvalzakken.

Week van de AfvalHelden

Zo is het idee ontstaan om jaarlijks onze afvalhelden in het zonnetje te zetten. Onder een Afvalheld verstaan we iedereen die zich dagelijks in de praktijk inzet in de gehele afvalketen. De chauffeur die zich met een inzamelvoertuig een weg door smalle straatjes weet te banen. De groenmedewerker die zorgt dat het groen in uw buurt aangelegd en onderhouden wordt. De verwerker die het afval veilig en milieu hygiënisch omzet in nieuwe grondstoffen en energie. De belader die zorgt dat iedere afvalstroom op de juiste manier in de wagen belandt. En met hen nog vele anderen!

ACV professionals

Ook de professionals van ACV zetten zich dagelijks in voor een schoner, veiliger en duurzamere omgeving. Ook tijdens de coronacrisis. Daarom zetten wij deze week onze collega’s in het zonnetje! Ook wethouder Veltman spreekt haar waardering uit en liep mee met de collega’s van beheer openbare ruimte.

Waardering

Wilt u de professionals van ACV in het zonnetje zetten door ze een complimentje te geven of uw waardering uit te spreken? Deel dit dan via onderstaand formulier. Wij zorgen ervoor dat uw bericht bij onze chauffeurs terecht komt. U kunt ook een kleurplaat of tekening achter het raam hangen. Deze download u op de onderstaande knop.

Kleurplaten Kijkdoos Bouwplaat

Location